مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: امسال بمناسبت هفته هلال احمر بیش از ۲۵۰ برنامه در هفته هلال‌احمر در سطح استان گلستان برگزار می‌شود که از این تعداد، ۳۰برنامه بصورت محوری و متمرکز در گرگان و مابقی در شهرستا‌نها خواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: امسال بمناسبت هفته هلال احمر بیش از ۲۵۰ برنامه در هفته هلال‌احمر در سطح استان گلستان برگزار می‌شود که از این تعداد، ۳۰برنامه بصورت محوری و متمرکز در گرگان و مابقی در شهرستا‌نها خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۵۵۶۰۹
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ؛ قاسم غریب آبادی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های هفته هلال، افتتاح ۳۰ خانه هلال در گلستان بصورت متمرکز و افتتاح یک شعبه در پارک علم و فناوری است که یکی از برنامه های شاخص به شمار می رود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه، غبار رویی مزار شهدا، کاروان سلامت در روستای چمن ساور، مانور امداد و نجات ویژه تیم های هوایی، جشن ولادت حضرت معصومه، مانور مشترک خدمات جهادی در روستای رستم کلاته، بر پایی ایستگاه سلامت و آموزش نمازگزاران، اهدای خون، برگزاری میز خدمت در مساجد از برنامه های هفته هلال اعلام کرد.
وی عنوان کرد: همه ساله از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاری شده و امسال تمامی برنامه ها با شعار « با مشارکت شما، سربلندیم » اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: هلال احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی طرفی بصورت شبانه روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می دهد.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیروهای امدادو نجات هلال‌احمر که مهمترین حوزه در ارائه خدمات به مردم است، یک هزارو ۹۷۴ حادثه را با یک هزارو ۷۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲۸۴ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۵ دستگاه ست کمک‌دار و ۶۰ دستگاه ست کوهستان پوشش دادند که از تعداد حوادث رخ داده در گلستان، تعداد یک هزارو ۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه مربوط به کوهستان گزارش شده‌است.
غریب‌آبادی گفت: در سال گذشته ساختمان ستادی هلال‌احمر واقع در کمربندی آماده شد و برای سهولت کار ارباب‌رجوع و جلوگیری از هرگونه بار ترافیکی سنگین، تمام عوامل هلال‌احمر برای پاسخگویی بهتر در این ساختمان مستقر شدند.

وی افزود: درحوزه پایگاه‌های امدادونجات بین‌جاده‌ای اتفاقات خوبی در استان گلستان رخ داده و در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری از دو پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای نوکنده، با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای آق‌قلا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امداد و نجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امداد رسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

وی در رابطه با پروژه های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهمترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند عامل نیروهای امدادی بود زیرا نیروها باید در مکانی که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از دیگر اقدامات هلال احمر افتتاح پایگاه امداد و نجات نوکنده‌ و پایگاه آق قلا، پایگاه زرین گل، پایگاه دلند و انبار دارویی اینچه برون در هفته دولت است، زیرا هرچه تعداد پایگاهها بیشتر شود، امداد رسانی بالاتری ارائه می شود.

غریب آبادی افزود: در سالجاری ساختمان اسکان پایگاه خوش ییلاق با چشم انداز اسکان اضطراری مسافران و انبار تجهیزات با یک میلیارد تخصیص، جزو پروژه های ویژه و دارای ارجعیت است که حدود هفت و نیم میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: مجوز احداث سه پایگاه امداد و نجات گمیشان، دلند و سه راهی سارجه کر گنبدکاووس اخذ و مرکز فیزیوتراپی در علی آباد راه اندازی شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی فیزیوتراپ در جمعیت هلال‌احمر گلستان اضافه کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیکوکاران و با اعتبار دو میلیارد تومان، مرکز فیزیوتراپی احداث و تجهیز شده‌است و در حال قرارداد با یک نیرو برای استقرار و ارائه خدمات هستیم و در گمیشان و کلاله نیز با چنین مشکلی روبرو هستیم و امید داریم بتوانیم نیروی توانمند در این شهرستان‌ها را جذب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها